Orvostechnikai Szövetség

Kiemelt hírek

Itt a friss adat: újabb pénzhiány sújtja a magyar kórházakat

A napokban publikálta a Magyar Államkincstár a kórházak augusztus végi tartozásállományáról szóló adatokat. Egy hónap alatt újabb 10 milliárd forinttal nőtt az adósság, Rásky László, az OSZ főtitkára azt mondta lapunknak, nem rózsás a helyzet, a tagvállalatok tűkön ülve várják az év közbeni adósságrendezést.
További részletek

Még a nyári leállások sem mentették meg a kórházakat, brutálisan elszállt megint az adósság

A legfrissebb adatok szerint júliusban 10 milliárd forinttal nőtt a fekvőbetegeket is ellátó intézmények tartozása. Közel a kritikus 60 milliárd forintos határ, mondta Rásky László, az Orvostechnikai Szövetség főtitkára az Economxnak.
További részletek

Bejelentkezés

Eseménynaptár

Forrás: weborvos - 24.Hu- 2017. november 20.

Tervezett megállások továbbra is lesznek, s mert a lakosság tájékoztatását elhanyagolták, egy tájékoztató kampányt terveznek.

 Az EESZT elindítása óta folyamatosan érdeklődünk orvosoknál, hogyan birkóznak meg az új rendszerrel, milyenek a működéssel kapcsolatos tapasztalataik. Visszajelzéseik alapján kirajzolódik, hogy az EESZT egyelőre meglehetősen kaotikusan üzemel, és próbára teszi az amúgy is leterhelt orvosok türelmét -írta a 24.hu, összeszedve azokat a problémákat, amik a leggyakrabban felmerültek:

Nincs megfelelő tájékoztatás. Sok orvos panaszkodik arra, hogy az EESZT indulása előtt nem kaptak használható információt, ennek hiányában pedig egymásnak segítettek, vagy saját maguk jártak u tána a tudnivalóknak. Sokan arra is panaszkodnak, hogy a betegek sem kaptak megfelelő tájékoztatást, a sötétben tapogatóznak ők is.

Hol működik, hol nem, de inkább nem.Az orvosok által küldött visszajelzések mindegyikében az állt, hogy még akkor sem tudták rendesen feltölteni az adatokat a Térbe, amikor sikerült belépniük a rendszerbe.

Kevés a segítség. Úgy tűnik,az orvosokon kívül a rendszergazdákat viseli meg a legjobban az átállás, de ők sem tudnak mindig segíteni. Kész szerencse, ha valaki ért a számítógéphez is. Egy vidéki háziorvos arról panaszkodott, hogy „az egy dolog, hogy az ÁEEK információs vonala elérhetetlen, nagyobb baj az, hogy az ország egyik legnagyobb háziorvosi szoftverbeszállítója is elérhetetlen. "Több órás próbálkozás után sikerült elérni őket, akkor november végi időpontot tudtak ajánlani!"

Lelassítja a rendszert.Kaptunk olyan visszajelzést is, hogy ahol működik a rendszer, és tudnak e-receptet is írni, ott is sok időbe telik. Forrásunk egy percet számolt egy receptírásra, ami nem tűnik soknak, de ha közben újabb receptet nem lehet felírni, máris hosszúnak tűnik az a perc - írta a lap.

Elkerülhető lett volna a káosz.Olyannal nem találkoztunk, aki ellenzi az e-egészségügyet. Mindenki azt írta és mondta, hogy az új rendszer gyorsítja és egyszerűsíti a betegellátást – akkor, ha megfelelően üzemel. Egyelőre azonban ettől még messze vagyunk, és nem is látni, hogy mikor normalizálódik a helyzet (vagyis mikor működik úgy, hogy az tényleg az ellátás javát szolgálja). Sokan úgy gondolják, a káosz elkerülhető lett volna megfelelő infokommunikációs tájékoztatással, helyben nyújtott technikai-informatikai segítségnyújtással.Külföldi példák, hazai ígéreteka teljes cikkben